onsdag 21 oktober 2015

Det är en utmaning

att hitta rätt sorts rosa i dekorationerna till pastellgranen.
De flesta kulor är antingen för fesiga i färgen, eller för cerisa, eller i glas.

Jag är efter mer sockerrosa; bubbelgumrosa - som i bilden på granen i det tidigare inlägget helt enkelt.

Men här nedan känner jag att jag har nåt att börja jobba med, speciellt i Ikeas hjärtan Snömys från 2013.

Det blir en otippat fin kontrast till matt guld sedan! Tänk Marie Antionettes budoir.




















Mvh,
Granhitler

3 kommentarer:

Lo sa...

Står på ikea och tittar på 35-pack med pastell-guld- kulor. Ser lovande ut! Fast du tycker möjligen att de är väl fesiga...

Amanda sa...

Har sett bilder på dem, rätt så rejält blekrosa va? Kan ju vara fint i o f men inte för oss i år.

Jenny sa...

Härligt med rosa. Själv ska jag satsa på guld och rött. Eftersom barnen har lyckats välta granen några gånger de senaste åren måste jag uppdatera förrådet med dekorationer :)