fredag 16 oktober 2015

Hello skräck-lovers!

Har börjat kolla på Ängelby och har i och för sig bara kommit en bit in i avsnitt 1, men hittills tycker jag inte alls att det är så dumt (som proffsrecensenterna verkar anse).

Speciellt inte om man jämför med en erbarmligt dålig svensk horror-serie som gick för några år sedan, nämner inga namn, eller jo förresten det gör jag: Levande föda. Gudars vilken skit det var, tyvärr.

En annan haussad skräckserie just nu är amerikanska Scream Queens (tror att det beror på att den är gjord av någon i teamet bakom Glee?) och det är tyvärr en riktig rövproduktion. Det är inte spännande, bara grymt, och inte kul eller satir - enbart elakt. Har dock förstått att många barn och tonåringar gillar't.

Till sist: AHS Hotel måste vi ju prata om: Avsnitt 2 var mycket, mycket bättre än det tveksamma första, non?

P.S: Har ett par timmar kvar av horror-datorspelet Until Dawn och jag är impad. Det är framför allt inte så mycket tröttsamt skjuta-pang-pang - tummen upp!

P.P.S: De många intressanta aktuella skräckromanerna kan jag inte uttala mig om eftersom jag försöker hålla mig borta från alltför mycket litteräääär påverkan i nuläget.


8 kommentarer:

Hanna Lans sa...

Ska se Crimson Peak imorgon, längtar!

Finn sa...

AHS / Glee / Nip/Tuck / Scream Queens är alla gjorda av samma snubbe

Amanda sa...

Finn, där lärde jag mig nåt, tack.
Hanna, AVIS!

Ditte sa...

Om man bortser från det rätt kassa skådespeleriet i Ängelby så är den rätt...intressant! Har du sett Gengångare? Också jättekonstig. Och intressant.

Amanda sa...

Hej Ditte,
Är Gengångare den franska serien om döda som återvänder till en by? Nej den har jag ännu inte sett.
Alltså skådespeleriet i Ängelby är ju en sjujääävla blandning mellan högt och lågt. För att inte tala om manuset. Inget unikt för en svensk serie imo ... (hej BRON).

Hanna Lans sa...

OMG, Crimson Peak var hysteriskt dålig! Pinsamt faktiskt. Så himla besviken. Morr!

Amanda sa...

: (

Hur går det med Halloween-planeringen?

Amanda sa...

P.S: Kommande The Witch verkar mycket lovande eller hur?