tisdag 6 oktober 2015

Jag har krupit in i en grotta

av familjemys, matlagningsprogram, skräckfilmer, vin och böcker.
Den lilla världen, det nära, trygga, varma och tröstande.

Det handlar inte så mycket om att ta på sig skygglappar mot den överjävliga stora världen utanför (men lite förstås), mer om att vårda min skalle och ladda upp inför galenskapstillståndet som snart kommer: Att försöka skriva klart två manus innan jul.

Jag längtar och jag bävar. Man kan tänka och planera i flera år (vilket jag snart gjort!) men man vet aldrig vilken sorts bok det blir innan den är klar. Innan man kastar sig in i den där sinnesrubbade och underbara skrivfrenesin.



7 kommentarer:

Simona sa...

Kämpa Hellberg!

sandra sa...

två manus innan jul?
och DÄR kom den galna hackspetten från kalles jul fram...

Amanda sa...

arrapappappappappappapappappaadi-aaaa

Pernilla sa...

KRAM!

Jenny sa...

Heja dig!

cyndi sa...

Så...du hoppar över Halloween i år? ;-)

Gunilla Byström sa...

Men tänk så bra det blir till slut!
Kämpa!