torsdag 5 november 2015

Tokroliga chips

är tydligen årets julgrej här.
De snacks jag inte fick med på bilden var popcorn med smak av pepparkaka, samt grönsakschips med smak av brysselkål.

Prosecco-chips verkar annars vara den stora nya smaken, Marks & Spencer har till och med en variant med ätbart glitter på (huga). Fast ptja, vinsmaken kanske kan funka, tänker jag ändå ... jag menar, tortillachips med lite syrlig touch av lime är ju rätt gött? Och vinägerchips är ju en klassiker? Eller så kommer det helt enkelt att smaka kräk. Kräk med glitter på.

Tänker jag testa några av dessa?
Svar nej. Totalt o-frestad.
Önskar jag att Chips&Choklad-bloggen kunde testa?
Svar ja.

P.S: 'Pigs in blankets' är prinskorvar inrullade i bacon.
P.P.S: Varför har ingen gjort blåmögelost-snacks någonsin? Eller chips med kaffesmak? Sånt man funder på om natten när man är lite febrig.






4 kommentarer:

cyndi sa...

Varje gång jag åker till det där landet
och står vid chipshyllan förstår jag varför jag alltid längtar dit :-)
Man skulle kunna hänga små söta chipspåsar i julgranen ju.
Och visst finns det med whiskysmak?

Amanda sa...

Har inte sett whisky men skulle ej bli förvånad.

Pernilla Alm sa...

Alltså. Jag hade lätt köpt glittriga prosesccochips. But that's just me?

Amanda sa...

Undrar om man får glitter i bajset sedan?

Måste genast illustrera detta med en vacker bild.
https://s-media-cache-ak0.pinimg.com/736x/e6/02/07/e602073e78f13963805dc862ea983dce.jpg