lördag 9 januari 2016

Ska bli så spännande

att se Amanda Ooms dag på Stjärnorna på slottet. Hon bodde en tid i Brighton när jag levde där i sju år, brukade handla cigg i samma lilla tobaksaffär, brukade gå på samma elevföreställningar med kvarterets scenskola, och jag var stammis på fiket där hon en gång ställde ut sin riktigt bra-iga konst.

Hon verkade må rätt bra då, vi pratade aldrig (varför skulle vi? Eller, e-um, jag hade nog velat men det var aldrig läge), har i efterhand förstått att hon var ihop med en britt och jobbade som städerska och målade/tecknade massor.

Jag är fascinerad av hennes och Joakim Thåströms kärlek, att de fick varandra till slut ändå. Det är vackert.



3 kommentarer:

Anna Hansson sa...

Coolt! Undrar om vi bodde där samtidigt? Jag bodde där 2001-2004!

Amanda sa...

Japp, det gjorde vi.

Anna Hansson sa...

Coolt! :)