tisdag 23 februari 2016

Bad santa.

Språkade lite med skolans sekreterare, om vilken fin julavslutning det blev i fjol bland annat.
Och vad kul det var att barnet Ns pappa P kunde ställa upp som tomte, för han är ju så himla bra.
"Ja", sa sekreteraren, "han är ju helt uuunderbar som tomte. Fin hand med även de blygaste. Och han går in så för det, han tycker ju att det är roligt. Hans eget barn känner ju inte ens igen honom! Det var dumt att jag inte frågade honom året innan."
"Näha", sa jag, "vem var tomte då, då?" (Jag hade inget barn i den skolan då.)
Hon suckade djupt.
"Det var en gubbe från fiskaffären. Det var inte bra, jag vet inte hur jag tänkte där. Först gick han vilse på skolgården. Och när vi väl fick in honom så ramlade han bara omkull hela tiden. Och tappade skägget."




Inga kommentarer: