tisdag 2 februari 2016

En sömnenkät.




När brukar du gå och lägga dig?
Runt 23, men ofta senare och ofta tidigare. Läggningen av barnen knäcker mig tyvärr ibland och jag somnar (för natten) alldeles för tidigt.

När vaknar du?
  Alarmet ringer 7.30. På helgerna sover jag lätt till 11-12 om ingen väcker mig. Det har dock hänt ca 2 ggr på 7 år.

Är du morgonpigg?
Nej, fy faan.

Vad gör du i sängen innan du somnar?
Läser om jag orkar.

Vad finns på ditt nattduksbord?
Störda mängder böcker. Störda. Samt penna & block, mobil.


Hur är din säng bäddad?
Olika lager med täcken, lakan och filtar efter årstid. 



Vilken låt är bäst att somna till?
Ingen. Det ska vara tyst som i en jävla grav.

Vad är ditt bästa sova-gott-tips?
Orgasm. Nykterhet.

Hur sover du?
På sidan, fosterställning.

Vad har du på dig när du sover?
Nattlinne & trosor.

Hur är din sovfrisyr?
Ful och avslappnad.

Vad har du för säng?
Laura Ashley 'Somerset' (ovan) med ganska hård madrass. Den är lite för hög, men så himla fin.

Vad gör du mitt i natten?
Sover eller försöker sova.

Hur gör du för att få ett mysigt sovrum?
Det ska vara tyst som i en jävla grav, som sagt. Gärna även mörkt som i en sådan. Kuddarna är viktiga, helst syntet, helst flera lite plattare men ändå med en gnutta stuns. Täcken och kuddar får inte 'låta' något. Lakan ska vara supermjuka och slitna, får ej prassla.

Vad är det konstigaste stället du har sovit på?
Toalettgolv på en vårdcentral i ottan, en eller två gånger. När jag jobbade som städerska där, och det var folktomt, och jag var så satans trött.

Inga kommentarer: