lördag 20 februari 2016

Imorgon: Enormt barnkalas.

Typ 28 barn. Två timmar. Hur många vuxna vet jag inte riktigt.

Vi har gått på så många fantastiska kalas de senaste tre åren så nu var det liksom vår tur att slå på stort. Från och med nästa år tror jag det blir mer "dina två bästa kompisar, DVD och hämtpizza."

Det som känns kul är att lilla G fyllt 5, och förmodligen kommer att minnas lite av detta. Hon har varit ganska involverad i planeringen. Lilla F (snart 7) är också med på ett hörn, han har 4-5 kompisar som kommer. De kommer att ha ett 'eget rum' med gamla Kalle Anka-filmer och kuddar.

Vi hyr ett stort, fint församlingshem för en spottstyver. En inomhus-hoppborg för några hundralappar. En lekexpert för en flaska bubbel (detta är nog det bästa; hon är en f d lågstadielärare och professionell partyfixare, tillika vän, full av goda råd som "ingen choklad", "håll buffén separat" och "inget klister").
Upplägget ser ut så här:

Första 20 minuterna: Mingel, hoppborg, pysselbord (INGET KLISTER).

20-45 min: Partylekar & sånger, courtesy of lekledarproffset: Pass the parcel, musical statues, musical bumps, Hokey Cokey, och In and Out the Dusty Bluebells (som jag ej hade någon aning om vad det var och fick kolla upp).
Lilla G ba': "JA, jag älskar den leken!"

45-60 min: Matpaus. Trekantsmackor, morötter, jordgubbar, tårta, saft/vatten.
Kaffe, ost & vin för de vuxna.

60-90 min: Fri lek, hoppborg, pyssel.

90 -100 min: Pinata.

100-120 min: Pyssel, hoppborg, avrundning, pås-utdelning.




2 kommentarer:

Saga sa...

Oj, vad ambitiöst! Lycka till och njut av lugnet efteråt. 😉

Amanda sa...

Ja, och ja!