onsdag 30 mars 2016

En kollektiv besatthet?

Alltså detta med dockskåp, dockhus.
Lady D, Mellisplace, Kitty (som nu i efterhand liknar passionen vid en psykos). Och jag.
Har skaffat så många till mig mina baaarn att det nästan är pinsamt. 
I Tistelblomman fick jag in ett (yes!).
Helen Adlers The Doll House är den bästa Pixi-boken någonsin (nedan. Återutgivning please, Bonnier Carlsen!).
Bästa dansen i Beatrix Potter-baletten är mössen i docksåpet.

Och det är ju bara så intressant. Vissa fastnar på modelljärnvägar och bilbanor, andra i reborn-dockor. Jag har fastnat i dockskåp.
Oh well. Sämre hobbies kan man ju tänka sig.






4 kommentarer:

Saga sa...

Verkliga dockhus har aldrig intresserat mig särskilt men den där boken älskade jag - nu måste jag leta rätt på den!

Amanda sa...

Jag vill inte (heller?) leka med dem, bara HA dem liksom.

Terése sa...

Men asså dööööör. Kittys dockhus! Schukt impad. Miniatyrer får mig att dregla, what can I say?

Amanda sa...

me too