söndag 3 april 2016

Avlusning igen.

Första gången i år. Vår och höst är värst, visst stämmer det?

Är förvånad över att jag inte tycker att det är så äckligt med löss som jag trodde att det skulle vara. Trots att det kliar på hela mig bara jag tänker på't.
Och ja, vi avlusar hela familjen varje gång även om vi inte är säkra på att alla har.
Med den där starka 15-minuterssprayen som finns på apoteket, doctor's orders.
Balsam-kamma är en fin teori men funkar ej på mina barns galna kalufser.

E & F har sparat en död lus som de ska kolla på i det fullkomligt suveräna lilla julklappsmikroskopet.
Uppdatering: Det var ett ägg, man kunde se den döda lusen inuti! Coolt.


2 kommentarer:

Hanna Lans sa...

Fy satan vad läskigt det är med löss! De verkar långsamma men inte tusan hinner man ta dem ändå. Tre somrar i rad hade vi löss här hemma. När alla killar hade långt hår och hoppade studsmatta tillsammans. Usch, vad lössen kilade runt bland kompisarna. Tack gode gud för att de blir äldre och inte gnider håret mot varandra längre.

Amanda sa...

Mmm the glamour of parenthood.