onsdag 11 maj 2016

Håret.

Femåringens flätor. En tredjedel är lugg och alltså inte med i dessa praktexemplar. Vi klipper av en decimeter i halvåret på längderna och luggen varje månad.

Jag hade liknande hår tills puberteten, fast halmgult och nuddade knappt någonsin axlarna (p g av sträng ocd-mor som tyckte att hår ner mot kroppen var äckligt ; )

Jag önskar att jag hade något intressantare att blogga om än mina baaarn. Det har jag inte för tillfället.
Förlåt.
Vill du fråga nåt eller önska ett inlägg, vad som helst, så gör det gärna.







6 kommentarer:

30-nånting sa...

Wow vilket hår!

Amanda sa...

Sinnes. "Ni kan ju sälja det här!" som frisören sa. ; )

Annika sa...

Önskeinlägg: hur blev din första bok antagen?
(Ang. hår; den som säger att barnafödandet tar kål på figuren har nog inte varit med om att håret trillat av pga hormon-stinn, och lämnat efter sig ett sorgligt minne av kalufsen man hade innan. Grannt hår din dotter har :-)

Johannes sa...

Så ser min Petronellas hår ut, fast med litet glesare hår i topparna. Jag vill höra mer om allt :-)!

suziluz sa...

Men HÄRREGUVD vilket fantastiskt hår! Samlar man ihop allt mitt stackars lilla tunna bröte blir det väl en tredjedel av en av de där flätorna. Suck.

Amanda sa...

Annika, kömmer ...
Johannes, can you please be more specific?
Suz, samma här. När hon har allt i en fläta ser det ut som en seriefigur..