söndag 12 juni 2016

Gästinlägg av lilla F.

Lilla F drömmer om att bli youtube-stjärna Vi har total koll på vad han ser på, det är bara Nerdy Nummies och Dan TDM, alltså 100% barnvänligt. Han kan ännu inte läsa eller skriva så mycket att han kan söka på andra saker själv.
Så när han säger 'youtube-stjärna' skulle jag vilja likställa det med 'cool barn-teve-programledare'.

Vi har ju ritat en del på sista tiden som sagt. Lilla F säger att just denna teckning vill han att 'hela världen ska kunna se'.
(Vi har också pratat om att det är olämpligt för barn att ha egen youtube-kanal eller blogg eftersom inte alla i hela världen skriver snälla saker eller vill väl.)

Jag låter honom gästblogga här nu, med min hjälp, som en engångsgrej:

"Hej!
Jag är F, och jag är ett barn. Jag är 7 år. Jag har gjort den här teckningen och jag är Amanda Hellbergs son.
Teckningen föreställer ett barn som är hälften lejon, hälften människa. OBS: Det är ett barn som har ritat, inte en vuxen!
Jag skulle bli jätteglad om du vill lämna en kommentar eller hälsning till mig!
Och föreslå gärna något annat jag kan rita, så kanske jag gör det.
Tack, hej då och ha en trevlig dag."








17 kommentarer:

Christina sa...

Åh, så cool!

Johanna sa...

Hej Felix, vilken snygg teckning du har gjort!

Amanda sa...

Tack så mycket!
/F

Anonym sa...

Det var en cool teckning��/ Teresia

TravellingAK sa...

Hej Felix, och jag gillar verkligen din bild, speciellt gillar jag svansen, svanstippen ser mjuk ut, jag tror alla monster och alla människor har både något mjuk och något vasst i sig, ibland måste man bara titta lite extra för att se det mjuka.
Om du skulle rita något mer skulle jag vilja se ett godisträd, när jag var liten och hälsade på min extra-mormor ritade vi alltid godisträd, och så brukade vi fantisera om hur allting smakade. Jag hade glömt bort det men när jag såg din teckning kom jag ihåg godisträden igen :-)

Amanda sa...

Tack vad snälla kommentarer!
Godisträd är en jättebra idé.
/F

Saga sa...

Hej Felix!
Jag tror att det är bra att gästblogga så länge och så tror jag att ditt fina lejonmänniskobarn gärna skulle vilja ha en kompis, kanske någon annan kombination av människa och djur eller olika djur.
Hälsningar Saga

Amanda sa...

Tackar för alla fina kommentarer å Fs vägnar, nu har han fått lite inblick i processen. Han är helt fascinerad över att få svar, och grubblar på vilka alla är, hur gamla ni är osv.
TACK!

cyndi sa...

Hej F.

Jag heter Anita (fast på min blogg brukar jag kalla mig för Cyndi för i början ville jag inte skriva mitt riktiga namn). Jag är 48 år. Vad kul att du tycker om att rita. Det gör jag också. Jag har försökt få mina barn att tycka om att rita, men det funkade inte så bra. Dom började tycka om sport och trolleri istället. Min yngsta son håller på med youtube förresten. Du kan be din mamma titta på datorn när hon har tid. Hans kanal heter Manfred Erlandson. Han pratar svenska men han är bra på engelska om du vill ställa frågor till honom om youtube. Be din mamma kontakta mig isåfall. Det kanske är bra att vänta tills du blir lite äldre med att ha en youtube-kanal. Det är mycket jobb med att göra filmer. Fortsätt rita fina teckningar. Jag gillar fantasifigurer, speciellt drakar och monster. Men när jag ritar själv gör jag mest tekoppar och giraffer ;-)

Hälsningar från Värmland i Sverige

Anita

Johannes sa...

Påminner litet om Where the wild things are :)

Eva sa...

Hej F!
Vilken underbar fantasi du har och vilken fin teckning du bjuder på i gästbloggsinlägget.
Jag hoppas du fortsätter rita och att du kanske gästbloggar någon mer gång?
Rita gärna fler figuer som är blandningar av olika djur.
Lycka till!

Livet just nu sa...

Hej F!
Så duktig du är på att rita! Kan du inte hitta på en saga om Lejonmannen? Har han någon familj? Var bor han?

Jag heter H och är 55 år gammal. Jag har en son som också är jätteduktig på att rita. Han är 31 år och ritar nästan varje dag när han slutat på jobbet.

Hoppas att vi får se mer av dina teckningar!

Hej så länge! :-)

Helga sa...

Hej F!
Det var en grymt bra teckning du har gjort, jag blir riktigt imponerad.

Jag heter Helga och är 45 år gammal. När jag var liten älskade jag att rita och gjorde det hela tiden. Jag tror inte att jag var riktigt så bra som du, men nästan. Alla trodde att jag skulle bli konstnär. Men en dag slutade jag bara. Jag vet fortfarande inte varför.

Mina pojkar är sju och tio år gamla. Är du ungefär lika gammal som de? De gillar också att rita och den yngste älskar att göra pärlplattor. Han fyllde sju år just igår. Den äldste vill också bli youtubare precis som du men det tycker inte jag. Mammor gillar inte sånt.

Hälsningar
Helga

Marie sa...

Men wow vad fin, kanske kan du extraknäcka som illustratör vid sidan av ditt jobb som youtubestjärna!!??

Amanda sa...

Thank you for all your nice comments, they make me really happy! (mum translates them for me, I can only say bajs, snippa, geléhallon and ostbågar in Swedish ...;)
/F
P.S: I am 7.

Anonym sa...

Hi Felix. My name is Tutt. Well, not really Tutt, but you mum calls me Tutt. I lived with you mum in Brighton, right before she met your dad, and we studied at the University together. I like your mum a lot. I am 41 years old and live in Sweden.
Now to your drawing: I like it a lot, good work, I can see that drawing makes you happy and I especially like the claws, the toes and the eyes. Brilliantly done, F! When I was little I liked it when we used really long drawing paper so I could paint a long fantasy house with different themed rooms or a large zoo with different areas for animals and lakes and stuff. What do you think about that idea?

/TUTT

Anonym sa...

I like your vocabulary Felix. You are doing just fine in Swedish!

/Helga