söndag 17 juli 2016

Helg hos oss.

Många tankar. Få slutsatser.

"Tänk om det är så", säger en annan dansförälder på lördag morgon. "Att David Bowie faktiskt var limmet som höll ihop universum någorlunda. Och nu när han är borta ... ja. Vilket jävla år."

Efter en höstlik sommar (jag har njutit) blev det tropiskt i täppan.
Mitt nya romanbygge spretar åt alla håll. Fick rådet av en insatt person att 'go ännu mer all-in, extra allt'.
Jo visst. Man kan ju skriva en roman precis hur som helst.
Bara det funkar.

Snart sommarlov och "semester".

Höstens skoluniform i flera olika varianter inhandlad till lilla G, 5 år, som just gått klart 'nollan' här och ska börja 'ettan' med skräckblandad förtjusning (mest hennes: "Jag kommer att se ut som Hermione, men jag kommer ju att vara SÅ blyg! Jag kan ju inte skriva några andra ord än mitt namn, och 'cat'!")

Men nya läraren verkar bra. Hen ser ut att vara 15 år gammal. Det gör å andra sidan de flesta människor nuförtiden tycker jag.

Livet haltar vidare.




1 kommentar:

Gunilla Byström sa...

Det är verkligen inte fel att se ut som Hermione!
Och katter är ju bara bäst!