torsdag 22 september 2016

Throwback Thursday: Bokmässan

Det var Mia Ajvide, Mikael Niemi, John Ajvide Lindqvist och jag. Vi stängde Park två kvällar i rad, Mia och jag, bara för att visa att den första gången inte var en slump.
Jessika Gedin tog bilden.

















Jag minns varenda prat jag hade på den mässan, varenda bok jag signerade, varenda fantastisk läsare jag pratade med. Allt var elektriskt.

Mitt yngsta barn var så himla litet. Kan det ha varit 2011, samma år hon föddes? Nej, det var ju då jag hade kort hår och höll seminarium med Camilla Läckberg ... 2012 måste det ha varit.

Jag hade skrivit så otroligt många böcker på så få år med två småbarn, minnet sviker. Årtal och datum och skit kan jag bara inte komma ihåg.
Men då, då. Jag hängde med, läste allt, hade smarta åsikter, var tjenis med alla, så innerligt glad över att äntligen få vara med där det var meningen att jag skulle vara. Smida medan järnet är varmt och allt det där. Bleka tänderna. Göra tidningsintervjuer med förlossningsvärkar i vecka 35.

Det känns som 100 år sedan. Tycker inte synd om mig själv, det var så roligt! Jag vet inte om det någonsin kan bli så roligt igen. Jag var ju fucking Superwoman.

Jag saknar alla mina kollegor. Jag bor inte i Sverige. Det blir så, på gott och ont.
Men jag är okej med den tanken, allt mer okej.

Mitt författarskap är inget sprinterlopp, det är ett maraton.


4 kommentarer:

Simona sa...

Åh. Om du hade varit här - så roligt det skulle ha varit.

Amanda sa...

<3

Christin sa...

Jag tänkte på dig häromdagen, om du hade varit på mässan i år - jag var det inte. Hade ingen bok ute men däremot en liten bebis.
Kommer du nästa år, tro? Eller nånsin igen? Hade varit roligt att se dig ju!

Amanda sa...

Men grattis Christin! Klart jag kommer igen, när jag har någon aktuell bok.