onsdag 30 november 2016

Kolla ostkalendern!



2 kommentarer:

Robert W sa...

Så lyckliga barnen blir om de får ost istället för choklad i adventskalendern :)

Kommer förresten att tänka på när min äldsta dotter var sisådär sju år. Vi hade fått veta att hon hade en allvarlig allergi, men det var inte utrett om det var nötter eller jordnötter eller båda. Därför fick hon inte äta något som innehöll sådant.

Så blev det advent. En dag kommer hon hem med en liten chokladtomte. De hade en adventskalender på fritids, och varje dag fick ett barn en chokladbit. Hon hade inte vågat äta sin eftersom hon inte visste vad den innehöll.

Nästa dag talade jag med fritidspersonalen och frågade om de kollat vad chokladen innehöll. En i personalen gick och kollade och kom tillbaka och sa att den visst innehöll nötter. "Förlåt", sa hon.

Nej, jag tyckte att det var helt oacceptabelt, vilket jag mycket tydligt påpekade.

Någon dag senare kom dottern hem och berättade att hon fått något annat istället för chokladtomten. Hon hade fått ett suddgummi!

Vad jag tyckte om det passar sig inte i kommentarsfältet!

Amanda sa...

Men vad i helvete?!