lördag 3 december 2016

Julklappsläsning!


Jag älskar att läsa när jag är ledig. Jag älskar att läsa juliga och vintriga saker i december. Jag älskar att få böcker i julklapp. Och jag älskar att läsa spooky shit runt jul, i Mary Shelleys och M R James anda. 
Här kommer några tips:

Snögloben, Amanda Hellberg (moi!)
Min allra senaste mysrysare. Under ett storslaget brittiskt vinterbröllop går något fruktansvärt fel ...

Evig natt, Michelle Paver
Arktisk skräck som utspelas 1937. Underbart originell och läskig.

Mord i midvintertid, antologi
"Suggestiva kriminalnoveller skrivna av några av Sveriges absolut främsta deckarförfattare: Arne Dahl, Åke Edwardson, Inger Frimansson, Varg Gyllander, Amanda Hellberg (moi igen, japp), Katarina Mazetti, Johan Theorin och Katarina Wennstam."

Klicka och köp till pappa, mormor, dig själv!

7 kommentarer:

Yvonne sa...

Har du läst Michelle Pavers senaste, Kanchenjunga? Inte lika otäck som Evig natt men ändå bra...

Amanda sa...

Har just köpt Thin Air, idag t o m, är det samma?!
Och sonen läser Wolf Brother i skolan.

Ninchen sa...

På mitt sängbord ligger "Snögloben" och väntar på att jag ska sluka den ... Jag har aldrig tidigare läst någon av Dina böcker, det ska bli spännande! Man ska ju inte köpa bok efter omslag osv, men det var just p g a omslaget som min uppmärksamhet först fångades. SNYGGT! Jag vill vara hon som springer där ... (eller det vill jag kanske inte när jag väl börjat läsa, men Du förstår nog vad jag menar ...)

Amanda sa...

God läsning Ninchen! Det är 4:e boken i en serie men ska funka att läsa fristående också. Eller så klämmer du in "Tistelblomman" innan. En av de 100 hemskaste verken ever, enl Helena Dahlgren ...

Ninchen sa...

Haha ja så går det när man faller för omslaget, då bryr mig sig mindre om vilken bok i ordningen det är :-)
Ska klämma in Tistelblomman först! "Hemskaste" som i skrämmande?

Amanda sa...

Well ... spooky/mys-rys säger jag. Det är ju en smaksak ; )

Amanda sa...

Och alltså, inte hemskaste som i dåligaste! Snarare tvärt om. : )