onsdag 19 april 2017

Orkar inte

















se den där jävla tacon längre så här kommer en fin bild på Dublin.
Jag hade en kompis som bodde där men hon dog i natt. Hjärntumör.
När jag hälsade på henne kom vi aldrig ens ut på stan för vi hade så roligt i hennes hus och sedan somnade jag eftersom jag var lite gravid.
Hon skrev som en gudinna och drömde om att ge ut romaner men var för upptagen med annat för att någonsin få till något utgivningsbart.
"Vad fan håller du på med, tror du att du kommer att leva för evigt eller?" sa jag till henne en gång.

Helvete också.
Livet är så kort och döden så förfärligt lång.

10 kommentarer:

Robert W sa...

Sorgligt...

Amanda sa...

Ja.
Livet livet, döden döden.

cyndi sa...

Jag kom på det där jag också.
Vi lever inte för evigt.
Så jag skriver.
Nu.

suziluz sa...

Beklagar sorgen, Amanda.

Amanda sa...

Bra Cyndi!
Tack kära Suz.

Jenny sa...

❤️ Tänkvärt inlägg! Och sorgligt.

Anonym sa...

Underbart är kort...

Beklagar Mandis. Igen...

/Jess

Anna Christina sa...

Livet, det självklara. Det vi har och inte inser att det så lätt är förgängligt. Förrän något sådant här händer.

Anonym sa...

Beklagar din förlust Amanda. //Anne

Amanda sa...

Tack kära ni.