tisdag 25 april 2017

Sånt jag kan ha en tendens att blanda ihop i mitt hövve:






















Pioner, pioner, PIONER


Oklart varför jag blandar ihop. Kan vara semantiska fält, nån typ av likhet i vibbarna på nåt plan, och/eller bara min allmänna stördhet:

Shanghai, Hong Kong och Singapore (har aldrig varit i något av dem så det hjälper ju inte).

Pontus Gårdinger och Rafael Edholm.

Dahlia och pion (kanske den svåraste för mig, älskar pioner och har två men glömmer alltid bort ordet pion).

Adam Sandler och Ben Stiller.

Taramasalata och gremolata (kanske den minst konstiga - så pass lika namn?)

Martin Stenmarck och Andreas Lundstedt.

Vilka är dina ihopblandningar?
  
P.S: Kan ha bloggat detta tidigare, minns inte riktigt, ursäkta i så fall! Har ju bloggat i ca 20 år.




12 kommentarer:

åsa sa...

Midsommarafton och nyårsafton blandar jag alltid ihop.

Och faktiskt även Adam Sandler/Ben Stiller och Pion/Dahlia :)

Amanda sa...

Great minds think alike and fools never differ. ; )

Magnus sa...

När jag är trött kallar jag tomater för morötter.

Anonym sa...

pioner och lupiner, för mig. :)

Anonym sa...

Rondell och vändplan :)

Birgitta sa...

Iran och Irak.

Amanda sa...

Samtliga helt förståeliga.
Kom på en till: Gourmand och Gourmet.

Amanda sa...

En till: Nordkap och Svalbard.
(en gång i tiden hade jag bra betyg i geografi ... eeh, vad hände?)

Anonym sa...

Konstiga, jag vet...
Reflex och magnet
Och....
Banan och elefant......
Jag vet - naturligtvis - skillnaden, men orden...de "blandar ihop sig"....

Amanda sa...

Det händer, I know! Du är bland vänner nu.

Magnus sa...

Aubergine, äggplanta, zucchini. Ingen aning om vilken som är grön och vilken som är lila.

Helga sa...

Gunilla och Ulrika. Namnen alltså. Inte personerna. Jättekonstigt.