lördag 22 april 2017

Sen har vi den sjuka jäveln

barn 1.
Som trots tillsägelser ej diskat sin lunchlåda på två veckors påsklov.
I vanliga fall är den ganska tom och ganska OK men nu ikväll hittade jag ett bortglömt påskpyssel i den hermetiskt tillslutna plastboxen: Ett målat, urblåst ägg. Bara det att ägget var inte helt urblåst eller torrt när det lades i lådan.

Jag lämnar dig med denna beskrivning:
Tänk dig en mögelkoloni --- som har förorter.
En borgmästare.
Ett bibliotek.
Ett eget BB.
Skyskrapor.
Ett rymdprogram.

Tänk dig att skopa upp en geléaktig golfboll täckt av lång svart päls, med dina nakna fingrar.
Tänk dig lukten.
(Har dock bott i brittiska hus som luktat värre, men det säger kanske inte så mycket.)

Jag är varken äckelmagad eller gravid men jag torrkväljer mig fortfarande en timma senare.


7 kommentarer:

Perny sa...

ooooh, jag är inte så avundsjuk alls faktiskt. Men det var väl kanske tur att kolonin inte skaffat försvarsmakt med atomvapen än.

Amanda sa...

Då hade det blivit militärskola för barn 1, dammit!

Anna Christina sa...

Men det blev ett bra och inlevelsfullt inlägg av det. ;)

Amanda sa...

haha bra och bra ...

Eva sa...

Uh!
Jag hade slängt lådan utan att ens försöka få den ren....

Amanda sa...

men det är en bra låda ...

Eva sa...

Haha okej, den måste vara RIKTIGT bra då tänker jag... ;)