fredag 7 juli 2017

Fredagslista.

... därför att en som bloggat i typ 15 år (ie moi) är automatiskt ganska så narcissistisk fascinerad av sig själv. Annas hade det aldrig funkat va.
Varsågod!

Namn: Amanda Elisabet Hellberg.

Ålder: Snart 44 år.

Ögonfärg: Gråblåblurr.

Längd: 163.

Stjärntecken: Öööh, lejon föstås.

Bästa produkten i badrumsskåpet: Paula's Choice Resist Anti-Aging Moisturiser SPF 50 (därför att, hellooo, spf 50! Jag jobbar mycket med syra om natten, och då måste en ha stark spf alla vår- och sommardagar!)

Favoritjeans: Pass. Men ett par raka mörkblå från gap som jag senast bar för fem år och 35 kilo sedan.

Nämn en favoritplats i hemmet: Köket. Lilla smala schletna mysiga fulköket, jag skapar så bra här.

Kläder jag bär hemma: Klänning och crocs olivia (kan aldrig gå barfota inne p g av legobitar/barbieskor/grus/smul).

Onödiga saker jag gärna lägger pengar på: Julgranspynt.

Nämn tre favoritplagg i klädkammaren: 'Klädkammaren'? Knökgarderoben snarare. Men nä det räcker med ett plagg tack: En blommig klänning i kraftigt tyg från Oscar de la Renta.

Favoritårstid: Finhösten, d-oh. Känner vi ens varandra?

Senaste köp: Ett huvud av frigolit.

En film jag kan se hur många gånger som helst utan att tröttna: Amadeus.

Låtar jag dansar till just nu: Can't stop the feeling, Justin Timberlake.

Detta är jag beroende av: Böcker.

Min favoritparfym: Oftast ingen, det känns som om det står en osynlig främling intill mig då. Men om jag måste, nåt jävligt dyrt från Frederic Malle förstås.

Tre låtar jag lyssnar flitigt på just nu: Alla sånger från barnpjäsen Tadpole Rag (lilla G övar inför skoluppvisning). Speciellt mästerverken Kwack, kwack, kwack, kwack och Frogs are amazing.

Finns alltid hemma hos oss i matväg: Ägg, ost, smör, mjölk, bröd, prosecco. Den underbara gulvita födoämnesgruppen helt enkelt.

Silver, guld eller rosé: Platina. Starkt så innihelvette.

Måsten i sminkväskan: Mörkbrun ögonpenna (lancome helst), mascara, concealer, lite puder och gärna en dutt rouge eller två.

Vad går jag aldrig hemifrån utan: Nöcklara!

Oviktiga saker som är viktiga för mig: Julgranspynt.

4 kommentarer:

DDT sa...

Det här är en av de där säkra platserna, va? Alltså en där man kan outa att man älskar november utan att få sitt förstånd ifrågasatt.
Det är så skönt med en månad där man inte förväntas göra något roligt alls, utan kan sitta inne och läsa böcker.

Amanda sa...

Japp, du är bland vänner här.
(En endaste gång hade jag en hater på bloggy, då köpte maken champagne, för då "är" man tydligen nån : D )

DDT sa...

Haha. Jag hatar dig lite lite när jag ser dina löjligt snygga bakverk. Men sluta för Guds skull inte lägga ut bilder på dem. Däremot kan du ju berätta det för din man. Borde ju vara värt lite mousserande i alla fall.

Amanda sa...

<3 ... och hoppsan, där kom han tassande med en pava! ; )