tisdag 29 augusti 2017

Mmm, sommar'lov' ...

De andra i familjen har börjat spela ett datorspel som går ut på att samarbeta om att "laga mat" för att mata nåt fucking köttbullemonster och det är tamejfan gap och skrik och tårar 70% av tiden.
Allt medan jag lagar minst 70% av alla verkliga måltider.
Diskar all disk.
Har blivit märkligt territoriell i köket (ie gömmer mig där?), och om nån annan lägger en sked lite fel eller smular ner blir jag rabiat och jag hatar när jag blir sån. Bitter men vill ändå inte ha mer jämlik fördelning. Mamma-martyr! Tvi.

Och ljudnivån, den satans ljudnivån!
"Jag har blivit helt förvildad den här sommaren" vrålar 6-åringen nöjt, och jag kan bara hålla med.

En vecka tills skolan börjar igen.
Kämpa mandis.

3 kommentarer:

Annika sa...

Haha, spot on! Sen sitter en där på jobbet, tänker att "det var inte SÅ farligt", och börjar planera för julledighet (i.e. upprepa sommarens koncept, men inomhus pga svinkallt).

bam sa...

Skön självinsikt hos 6-åringen ändå :)

lilla S sa...

Jag gömmer mig också i köket, jättefint att både få vara ifred och kunna klaga lite på det samtidigt, typ!