onsdag 4 oktober 2017

Jag skäms inte ens.

Det är så här att jag är torsk på Paradise Hotel Sverige sedan ca 4 år tillbaka.
TORSK.

Och jag gillar verkligen den pågående säsongen hittills.
Speciellt hur produktionen slänger in totalt godtyckliga tävlingar där resultaten-är-omöjliga-för-de-tävlande-att-kontrollera - bra där! Styr upp mer för i h*lvete!

Är jag den enda som torskat på denna hot mess?
Är jag den enda som är svårt förtjust i Bella från Göteborg?
Är jag den enda som lider med deltagarna när de tvingas bära billigast möjliga utklädningskläder av 100% nylon i gassande sol?
Är jag den enda som fascineras av att samtliga manliga deltagare från skåneregionen talar ranelid-dialekt utom Jeppe? 
Är jag den enda som känner tomhet under veckodagarna som skiten mästerverket inte sänds?
Är jag den enda som noterar och uppskattar de dekorativa tema-konstverk som lokala scenograf-förmågor i Mexiko målat lite lätt halvhjärtat med plakatfärg på panduro-dukar inför varje ny vecka och som hängs runt frukostbordet (sagoslott, welcome-to-vegas-skylt ej färglagd etc)?
Nån som vill diskutera i kommentarerna (utan spoilers tack)?


6 kommentarer:

DDT sa...

Jag har knappt sett något av denna säsongen. Pga trött. Men rent generellt älskar jag hur alla pratar om att de spelar spelet och är starka spelare utan att någonsin verka fatta att de aldrig kan bli av med någon som produktionen tycker tillför tittarvärde. Så rart!
Och nylonkläderna med dålig passform måste ju vara ren tortyr. Framför allt när man har lagt så många timmar i gymmet och så mycket pengar på på sitt utseende. Fast det är väl priset man får betala för att få en säker karriär som kändisbartender?

Amanda sa...

Du måste catcha upp, seriöst. Jag behöver en kompis i detta!

lilla S sa...

Såg EN säsong för tre år sen och pratar fortfarande om att "röra om i grytan" och "litar inte på XX för fem öre". Undrar nästan om de är/var regisserade till att över- och felanvända olika talesätt

Amanda sa...

KOm igeeeen, ge denna en chans! Ljuvlig är den. En får till och med se en o annan penis.

Lisa Kovanen sa...

Penis? Vad är det? Låter som kul!

Amanda sa...

det är det! Wait and see honey