måndag 4 juni 2018

Så himla konstigt.

Alltså ... nu är det några decennier sedan jag jobbade i butik och några år sedan jag var total klädtorsk, och insta har jag aldrig haft, och inte heller har jag gått handelshögskolan, och jag är inte heller 100% kapitalist, men bara en tanke här va:

Kära klädbutiker,
VARFÖR har ni inte alla supermyziga fotovänliga provhytter med gött ljus och MED er logga lite snyggt på draperiet/bakom spegeln?

Är det nåt med marknadsföringslagarna?

Eller är det för att Vanligt Folk är för fula i edra plagg = bad publicity, helt enkelt?

4 kommentarer:

DDT sa...

Chansen att jag någonsin skulle ta en selfie i en provhytt är visserligen helt obefintlig men jag är helt för mysiga sådana med gött ljus! Väldigt mycket för! Jag avskyr provrum med bristfälliga dörrar/skynken/draperier och förhörsrumsbelysning = ungefär alla provrum i Sverige. Alla blir vi lyckligare människor om du lyckas sälja in den här idén.

Amanda sa...

ja men JAAA!
Sen är det ju en del superba influencers som tar fina selfies i provrum, ie ellen/chipsqueen & louise/bigassfashion, man undrar ju hur butikerna tänker där? Har nämligen aldrig sett en logga.

DDT sa...

Precis! Alla vinner på din grymma idé. Butikerna, influencers och vi vanliga dödliga som bara vill prova något utan att visa upp slumpmässiga kroppsdelar för alla i butiken pga att provrummen inte går att stänga eller drabbas av akut självhat pga obduktionsbelysning. Eller felköp pga nästan obefintlig belysning i coola butiker.
Nu känner jag att jag kanske har lite för mycket åsikter om provrum. Slut på rant.

Amanda sa...

haha I love your rant
Asså, loggor på kassarna är ju inget nytt? Ta det längre säger jag.

P.S: I nån affär jag var i kunde man välja mellan "inomhusbelysning och utomhusljus". I en annan (de sålde varma jackor) fanns det en "kall" provhytt att testa ytterkläderna i, typ en ståfrys!